Ångerrätt och reklamation

Här hittar du specifik information om ångerrätt och reklamation gällande vår e-handel.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för ångerrätt är dock att förpackningen och varan är obruten, oanvänd, oskadad och att kvitto samt följesedel finns.

Notera att läkemedel, kylvaror och livsmedel inte omfattas av ångerrätten och kan ej returneras. Om en receptförskriven vara trots detta returneras så kommer denna att destrueras och debiteras kund.

För utnyttjande av ångerrätten ta med varan, kvitto och följesedel till valfritt apotek inom Apoteksgruppen.

Om du inte har möjlighet att besöka ett av våra apotek kan du skicka varan tillsammans med kvitto och följesedel till Apoteksgruppen på följande adress: Apoteksgruppen i Sverige AB, Box 7264, 103 89 Stockholm. Du står för kostnaden av retur och har ansvar för varan till dess att den kommit Apoteksgruppen tillhanda.

Du skall skicka med returblanketten som följde med beställningen. Blanketten finner du även för utskrift här. Om du utnyttjar din ångerrätt kommer Apoteksgruppen att återbetala din betalning (exklusive eventuell fraktkostnad) inom 14 dagar från det att Apoteksgruppen mottagit den returnerade varan. Återbetalning sker som huvudregel med samma betalningssätt som vid köpet. Du måste dock i vissa fall godkänna annan betallösning vid utnyttjande av ångerrätt, retur samt reklamation. Om du valt att betala med faktura men ännu inte betalat denna kommer fakturan avseende returnerade varor att krediteras (exklusive eventuell fraktkostnad).

Defekt eller fel vara

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta det apotek inom Apoteksgruppen där du hämtade din beställning. Kontaktuppgifter till våra apotek hittar du här.

Du kan även kontakta vår kundservice 0771-760 760, vardagar 8-18 eller via mejl info@apoteksgruppen.se